Яким повинен бути найкращий матеріал? Думки журі «Честі професії» 2011 року
29.03.2012
Перед оголошенням цьогорічного складу журі та початком оцінювання конкурсних робіт «Честі Професії 2012» в учасників конкурсу є немало запитань, зокрема, наскільки їхня робота сподобається журі, яке вона справить на них враження. А що найважливіше – за якими особистими критеріями кожен із експертних "суддів" оцінюватиме їхній матеріал. Про це ми вирішили запитати у членів експертного журі минулорічного конкурсу.
Для Віталія Портнікова, головного редактора телеканалу ТВі, при оцінюванні будь-якого журналістського тексту, не обов’язково конкурсного, найважливішими мірилами є актуальність, нестандартність, чесність та схильність до експерименту.
Актуальність як критерій оцінювання, властива також Діані Дуцик, головному редактору проекту Mediasapiens. Окрім актуальності, ознаками якісного матеріалу, на думку пані Діани, є баланс/об’єктивність (представлені позиції усіх сторін), простота та чіткість у подачі інформації та доказовість (будь-яка позиція журналіста повинна бути підкріплена перевіреними фактами, вказаними джерелами інформації).
Про доказовість, як мірило оцінки журналістського матеріалу, згадує й Андрій Куликов, ведучий програми «Свобода слова на ICTV». Також у його переліку чіткість і ясність викладу, оптимальні обсяг та тривалість роботи (залежно від теми і типу медіа).
На думку Людмили Король, колишнього шеф-редактора служби новин каналу «Сіті», при оцінюванні журналістської роботи необхідно взяти до уваги уміння журналіста побачити суть проблеми, розібратися у причинно-наслідкових зв’язках, уникнути банального переказу чужих думок та позицій, враховуючи інтереси усіх учасників подій, процесу чи проблеми. Не менш важливо, на думку пані Людмили, щоб журналіст зумів про найскладніші речі розповісти для пересічного читача-глядача зрозумілою йому мовою, витримуючи нейтралітет (не ставши на чиюсь сторону).
Тож, кожна робота, яка несе в собі соціально значущу складову, є актуальною в часі та оригінальною\нестандартною у викладі є потенційним переможцем конкурсу «Честь Професії». Нагадуємо, що прийом робіт на третій конкурс «Честь Професії 2012» триває до 1 квітня 2012 року.
Цілі конкурсу :
- виявити і заохотити визнанням журналістські матеріали високої професійної якості,
- зробити головний акцент на якість, повагу, визнання в журналістиці
Конкурс проводиться в основних 5 номінаціях: «Кращий матеріал з громадянською позицією», «Краще подання резонансного матеріалу», «Краще журналістське розслідування», «Краще подання складної теми», «Надія журналістики» та 3-х спеціальних номінаціях 2012 року: «Зупини корупцію», «Сталий (збалансований) розвиток: Шлях України», «Підприємництво нового покоління».
Даний проект (конкурс «Честь професії 2012») виконується в межах Українського медійного проекту «У-Медіа», що здійснює Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Спонсори та партнери конкурсу – «Світовий банк», компанія Amway, ТМ «Хортиця», компанія Adobe Україна, Представництво програми розвитку ООН в Україні, страхова компанія «Оранта», ТМ КАТА, ТМ «Золота балка»
Христина Дрогомирецька